Deel dit artikel
-

NOS zet eerste stap in ‘internet first’-strategie

De NOS heeft zijn site op de schop genomen om het nieuwskarakter daarvan te benadrukken. Internetbaas Lara Ankersmit noemt de sitevernieuwing de eerste stap om de NOS met nieuws online leidend te maken.

Vanochtend ging NOS.nl in een nieuw jasje online. De vernieuwing vloeit voort uit een wijziging van de strategie die directeur Jan de Jong afgelopen september aan zijn personeel presenteerde. Zijn constatering toen was dat internet bij de omroep geen leidende rol speelt. Daar moet verandering in komen.

Met een bericht op het NOS-blog licht internetbaas Lara Ankersmit toe met welke grafische ingrepen de nieuwsvoorziening een urgenter karakter moet krijgen.

‘Nieuw zijn de hoofdartikelen met meer ruimte voor beeld. Ook hebben de videoitems een opvallender plek gekregen en staat het overzicht van het laatste nieuws prominenter in het midden. De integratie met sociale media is verbeterd: nieuwsberichten kunnen gedeeld worden en het publiek kan via Twitter en Facebook-links op de voorpagina direct in contact komen met de redactie.’

De NOS had eind december 2011, volgens STIR, een bereik van 31,9 procent. Telegraaf.nl had in die periode een bereik van 25,5 procent en NU.nl 38,1 procent.

Deel dit bericht

1 Reactie

Van Deurzen

Het is duideljk geworden, maar wel een beetje vlak… Een beetje een nu.nl met paatjes…. Verder niet spectucalair

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond