Deel dit artikel
-

nrc.next gaat in de huidige opzet verdwijnen

NRC gaat vanaf volgend jaar geen aparte kranten meer produceren. nrc.next blijft wel bestaan, maar als ochtendkrant. NRC Handelsblad blijft een avondkrant, maar grotendeels met dezelfde inhoud, vertelt hoofdredacteur Peter Vandermeersch aan Adformatie.

NRC hanteerde al als uitgangspunt dat de redacteuren vooral voor de (betaalde) site werkten en van daaruit wordt bepaald wat er in de krant komt.

Vanaf 14 februari krijgen de printedities van nrc.next en NRC Handelsblad alleen nog hun eigen ‘bezorgmoment’. De inhoud blijft ongeveer hetzelfde, al wordt de actualiteit nog wel meegenomen. Ook krijgen beide kranten dezelfde vormgeving.

Vandermeersch laat in het midden op het besluit ook personele consequenties heeft. Beide kranten hebben op dit moment 220 redacteuren.

De hoofdredacteur denkt ook dat veel lezers over een paar jaar al helemaal op digitaal zijn overgestapt. ‘We zijn echt een digitaal bedrijf aan het worden. Gelukkig stijgt de digitale oplage harder dan dat de papieren oplage daalt.’

Deel dit bericht

1 Reactie

Lode Goukens

het is door dat soort onzin dat jarenlange abonnees zoals ikzelf afhaakten. Veel marges, veel grote foto’s maar niks interessants om lezen meer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond