Deel dit artikel
-

OBI4wan en InSocial lanceren klanttevredenheidsonderzoek via sociale media

OBI4wan, leverancier van social media monitoring en webcare software, heeft samen met InSocial een module voor het meten van klanttevredenheid via sociale media ontwikkeld. Klanten van organisaties kunnen krijgen via de module een uitnodiging voor deelname aan klanttevredenheidsonderzoek.

OBI4wan ziet het als een uitbreiding op de bestaande mogelijkheden voor klanttevredenheidsonderzoek, aldus directeur Alexander de Ruiter.

Organisaties bepalen zelf de frequentie waarmee een klanttevredenheidsonderzoek geautomatiseerd wordt verstuurd. Deelnemers krijgen een korte vragenlijst te zien met voorgedefinieerde onderwerpen, bijvoorbeeld over de serviceverlening van de webcare medewerker waar zij contact mee hebben gehad.

Met de resultaten wordt de NPS (Net Promoter Score) berekend. Daarnaast worden resultaten van de onderzoeken rechtstreeks gekoppeld aan de rapportagemodule van OBI4wan.

In de afgelopen jaren is de inzet van webcare door organisaties explosief gegroeid. De top 10 Nederlandse webcare accounts heeft via sociale media gemiddeld zo’n 340 contactmomenten per dag.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond