Omnichannel ondernemers willen af van diversiteit regels bij bevoorrading van steden

Thuiswinkel.org, TLN, evofenedex, Detailhandel Nederland en Koninklijke Horeca Nederland trekken aan de bel bij de gemeenten in Nederland. Ze worden geconfronteerd met een diversiteit aan regels die gaan over venstertijden voor leveringen en normen voor emissies van voertuigen.

Het verminderen van regels, maar ook het overal hanteren van dezelfde regels, kan al veel winst voor efficiënte bevoorrading opleveren, zeggen de organisaties. Onderzoek toont aan dat venstertijden er in de praktijk toe leiden dat er juist méér voertuigbewegingen in de binnenstad ontstaan, en dat kan niet de bedoeling zijn. Wanneer gemeenten ook nog gelijke emissie-regels zouden hanteren, zou dat meteen een impuls geven aan de verdere ontwikkeling van low- en zero-emissie-voertuigen. Fabrikanten hebben dan één norm om hun voertuigen op te ontwerpen.

Ook voor de digitale sector is het van belang dat bestellingen op een duurzame manier worden bezorgd. De e-commercesector groeit snel en met name omnichannel-leveringen worden in de toekomst steeds belangrijker, zegt Martijn Hos, woordvoerder namens Thuiswinkel.org. ‘Binnensteden moeten meegroeien met de veranderende retail, zodat zij beter in staat zijn om de juiste logistieke oplossingen te bieden. Op die manier maken we de belevering van winkels efficiënter en kunnen we bijdragen aan de verdere ontwikkeling van duurzame leveringsopties naar de consument thuis.’

1 Reactie

Neem zelf gewoon fiets-vrachtwagen, zoals Bpost ze in Antwerpen gebruikt als doelstelling. Komt het altijd goed. En geen diesels meer kopen, dat is echt aflopende zaak voor binnensteden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug