Deel dit artikel
-

Omoda experimenteert met robots

De Nederlandse schoenenverkoper Omoda start volgende maand in twee winkels een proef met robots. Die moeten klanten ondersteunen tijdens het winkelen, vertelt marketing- en e-commercemanager Gertie Bin aan RetailWatching.

Klanten kunnen bijvoorbeeld via de robot met een klantenservicemedewerker praten. In de andere vestiging is de robot de schakel tussen de winkel en het magazijn, een verdieping lager. ‘Daar kunnen klanten via de robot vragen of een bepaalde maat of schoen nog beschikbaar is in het magazijn, en naar boven gebracht kan worden.’

Omoda schuwt het experiment niet. Vorig jaar werd de voetscan-app 3Daboutme gelanceerd, waarmee klanten schoenen in de juiste maat online kunnen bestellen. Het bedrijf gaat daar niet verder mee. Klanten vonden het nog te lastig om te gebruiken.

De retailer opent dit najaar een winkel aan de Van Baerlestraat in Amsterdam. Dat wordt alweer de negentiende vestiging, maar wel de eerste in Amsterdam. De winkel bestaat uit twee panden, waarvan er één in april al opent als outletstore voor schoenen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond