Deel dit artikel
-

Omzet HelloFresh naar 300 miljoen

De bezorger van maaltijddozen HelloFresh heeft vorig jaar een enorme groeisprong gemaakt. De omzet ging van 69,6 miljoen in 2014 naar 305 miljoen in 2015, een plus van 338 procent.

Dat laat grootaandeelhouder Rocket Internet zien in vanochtend gepubliceerde cijfers (PDF). Als HelloFresh het hele jaar had gedraaid als in het vierde kwartaal dan was de jaaromzet uitgekomen op 428 miljoen euro, zo laat de leiding weten.

Winst wordt er niet gemaakt, verre van. Er wordt voor tientallen miljoenen euro’s geïnvesteerd in marketing en fulfillment, waardoor het verlies (ebitda) groeide van twaalf naar 86 miljoen euro.

HelloFresh had eind 2015 109 miljoen euro in kas negentig miljoen meer dan het jaar ervoor.

Het aantal bezorgde maaltijddozen steeg van 12,3 miljoen naar 49,5 miljoen. Het aantal op zeven markten actieve klanten steeg van 172.700 naar 614.500.

Gemiddelde groeide de omzet van alle Rocket Internet-bedrijven met 69 procent in 2015. HelloFres is een uitschieter.

Foto: Liz West (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond