Deel dit artikel
-

Omzet Macromill (Metrixlab) in 2014: 178 miljoen

Onderzoeksbedrijf Macromill, waar het Rotterdamse Metrixlab deel van uitmaakt, groeide afgelopen jaar 44 procent tot een omzet van 178 miljoen euro.

Zojuist maakte de Japans-Nederlandse onderneming kerncijfers over 2014 bekend. Macromill levert diensten en technologie voor marketinganalyse en marktonderzoek en doet dat met 1.500 medewerkers in 27 kantoren wereldwijd.

CEO Han de Groot licht toe: “Alle onderdelen van het bedrijf hebben goed gepresteerd. Onze joint venture in Japan met Dentsu Aegis Network laat forse groei zien, en onze meerderheidsdeelnemingen in het Koreaanse Macromill Embrain, onze Amerikaanse leverancier van online consumentenpanels PrecisionSample en het Nederlandse analysebedrijf van sociale media Oxyme hebben allen een positieve bijdrage geleverd aan het resultaat van 2014.”

“De in maart 2014 gelanceerde MetrixLab Big Data Analytics divisie heeft een goede start gemaakt met de introductie van het ‘Big Data Dashboard’ dat data uit interne en externe bronnen inzichtelijk maakt voor klanten,” vervolgt hij.

In de loop van dit jaar wil De Groot kantoren openen in Singapore, Brazilië en Mexico. Daarnaast lanceert het een ‘App Store’ voor marktonderrzoek. De onderzoeken worden hierdoor kleiner en draagbaarder.

De Groot legt uit wat hij daarmee bedoelt: “We verwachten dat 5 van onze 39 marktonderzoeksproducten later dit jaar beschikbaar zijn via onze App Store. Door middel van apps kunnen marketeers en marktonderzoekers zeer eenvoudig online onderzoeken starten. Ze kunnen bijvoorbeeld met een reclametest-app hun online en mobiele advertenties testen of met een verpakkingstest-app nieuwe verpakkingsontwerpen evalueren en vergelijken met concurrenten.”

Macromill en Metrixlab gingen in november 2014 een fusie aan en vormden hierdoor een speler van wereldformaat onder de marktonderzoekers. Het bedrijf claimt tot ‘s werelds vijftien grootsten ter wereld te behoren.

Metrixlab realiseert 55 procent van zijn omzet in de V.S., veertig procent in Europa en vijf procent in Azië. Macromill doet 85 procent van de verkopen in Japan, tien procent in Zuid-Korea en vijf procent elders in Azië. Beiden doen louter online marktonderzoek. Ze beogen organisch te groeien maar sluiten kleine, specialistische overnames niet uit.

De eigenaren van de gefuseerde entiteit zijn zowel Bain Capital als het management van MetrixLab.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond