Deel dit artikel
-

Omzet Nederlandse internetbureaus: 322 miljoen euro

De Nederlandse internetbureaus groeiden in 2013 met zestien procent tot een gezamenlijke omzet van 322 miljoen euro. Het aantal werknemers groeide met acht procent.

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek dat Dutch Digital Agencies (DDA), voorheen: PIBN, onder 66 leden deed.

Het Nederlandse bedrijfsleven investeert steeds meer in digitaliseringsprojecten. Online zakendoen schuift naar het centrum van de bedrijfs- en kernprocessen van een groeiend aantal bedrijven. Internetbureaus helpen hierbij met zowel strategieadvies als de daadwerkelijke bouwwerkzaamheden.

“Dat bedrijven niet langer op zoek zijn naar een losse website of app maar kiezen voor langdurige strategische samenwerkingen met digitale bureaus is tevens terug te zien in de gemiddelde projectomvang. Deze steeg in 2013 met ruim zestien procent.”

De leden melden over vorig jaar een gemiddelde winstgroei van acht procent.

De organisatie DDA voerde onlangs een strategische heroriëntatie door om zich verder te professionaliseren. Tot voor kort konden enkel internetbureau lid worden, nu staat het open voor alle ‘digitale native’ bedrijven. Dat zijn ondernemingen die het grootste deel van hun inkomsten realiseren met online gerelateerde activiteiten. Daar vallen naast full service-bureaus ook marketing- en technologiebedrijven onder.

Foto: Jeffrey Zeldman (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

van Deurzen

Bijzonder: gerelateerd bericht d.d 2 aug 2013: omzet NL internetbureaus = 230 mln. En vervolgens dit bericht d.d. 10 jul 2014: omzet NL internetbureaus = 322 mln. Lees ik nou dat de omzetgroei 16% is? Ehhh 322/230=1,4 –> Dat is 40% groei.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond