Deel dit artikel
-

Ondernemers springen in gat van tweedehands kortingsbonnen

De opkomst van spelers als Groupon zorgen voor een nieuw verschijnsel: online marktplaatsen waar consumenten hun ongebruikte kortingsbonnen kunnen verkopen. In de Verenigde Staten zijn er al meerdere spelers, maar ook in Nederland ontdekken ondernemers nu deze leemte die kan worden gevuld. (meer…)

Deel dit bericht

5 Reacties

Henk

Goede website ook, dat je bij de homepage al krijgt “Deals niet gevonden”. Het is zoeken voordat je wat deals te voorschijn krijgt.. zonde van het goede concept.

@ Henk

Dat is gewoon een kwestie van de eerste keer je stad selecteren. Net als bij Groupon etc zijn niet in iedere stad deals te koop.

Marcel

Mooie initiatieven maar ik kan me voorstellen dat partijen als GroupOn hier een stokje voor gaan steken. Een deel van hun businessmodel is nl gebaseerd op non-redemptie (=pure winst) en dan ben je niet blij als je alsnog die inkomsten moet uitkeren aan de retailer. Zie ook deze interessante analyse van hun cashflow positie en het negatieve verschil van hun geld in kas uit coupons en ‘nog uit te keren’: http://www.businessinsider.com/groupon-low-on-cash-2011-8

Ferdinand

@ Marcel
Ik denk dat je ongelijk hebt. Ik verkoop ook wel eens een deal op Groupon met ons bedrijf en als ik zou merken dat Groupon er stokjes voor zou steken dat de vouchers ook daadwerkelijk bij ons ingeleverd worden dan weet ik wel dat ik daar nooit meer zaken mee doe. Daarnaast biedt Deal2 nog een voordeel. Groupon deals zijn vaak impuls aankopen. Nu klanten weten dat er een vangnet bestaat voor als ze een keer een aankoop doen waar ze achteraf niks mee doen, zal het gevoel van vertrouwen -waar het om draait bij online sales- alleen maar toenemen. En dus ook het aankoopgedrag in voordeel van Groupon veranderen.

Marcel

@ Ferdinand
De stokjes staan al behoorlijk in de richting van Groupon cum suis dacht ik:

Heel hoge korting van 60% of meer op normale prijs + korte koop window + vaste (beperkte) inwisselperiode = hoogst mogelijke kans op impulsaankoop = hoogst mogelijke kans op non-remdemptie*

Daarbij; coupon wel ingewisseld = 50% van geincasseerd bedrag van consument naar GroupOn en daarbij grote kans dat je de cherry pickers uit de markt werft en geen repeat customers

* nog extra bevordert doordat bij grote toeloop er soms de komende 2 weken even geen plaats is…. (en weg is de bon in de keukenla)

But time will tell dus interessant om dit te volgen.

ps aankoopgedrag bevorderen in het voordeel van GroupOn is niet meer nodig. Het voordeel van de vendor heeft denk ik een duwtje nodig….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond