Deel dit artikel
-

Onderwijs belangrijk thema bij Rockstart 2014

De Nederlandse broedplaats Rockstart heeft tien nieuwe start-ups uit zes verschillende geselecteerd voor het programma van 2014. Er kwamen 512 aanmeldingen binnen uit 56 landen. Thema’s zijn dit jaar educatie, transport, crowdfunding, verkoop en e-commerce.

De ondernemers zijn afkomstig uit landen als Argentinië, Colombia, Ierland, Italië, Duitsland, Litouwen, Nederland, Portugal, Roemenië, Syrië, Groot Brittannië en de Verenigde Staten. De teams in het Rockstart Accelerator Web/Mobile 2014 programma gaan 12 maart van start, voor een periode van zes maanden.

Volgens Rune Theill, programmadirecteurt van Rockstart Accelerator, is educatie opnieuw een onderwerp te zijn waar veel startup ondernemers kansen zien. Zij willen met innovatieve oplossingen verschillende vormen van onderwijs verbeteren en breder toegankelijk te maken. ‘Wat we ook merken is dat steeds meer start-ups die zich aanmelden voor het programma al wat verder zijn in hun ontwikkeling. De meeste ondernemers hebben al een geschikt zakelijk model en weten welke waarde hun bedrijf levert.’

De tien startups die zullen deelnemen aan het programma zijn:

Auxen (Nederland): een nieuwe dienst die uitgevers helpt met het beschermen van werk en het genereren van meer bezoekersverkeer en nieuwe business.

Bomberbot (Colombia): een spel dat kinderen op een leuke en simpele manier leert om te programmeren en hiermee inspeelt op de groeiende behoefte aan vaardigheden op dit gebied.

CoffeeStrap (Italië): platform waarop je talen van elkaar kunt leren door middel van peer-to-peer microsessies.

CrowdyHouse (Nederland): crowdfunding platform voor design. De ontwerper presenteert een idee en wanneer hiervoor voldoende geld wordt opgehaald wordt dit geproduceerd en direct aan de klant bezorgd voor de laagste prijs.

LeadBoxer (Nederland): een visueel dashboard dat data in beeld brengt voor verkoopteams om leads op een efficiënte manier te stroomlijnen.

Songvice (Portugal): een online marktplaats voor muziek die muziekleraren in contact brengt met ambitieuze muzikanten.

Social Honey (Ierland): een tool die ratings en beoordelingen verzamelt.

TechnoRides (Argentinië): helpt taxi- en andere particuliere transportbedrijven met het optimaliseren van transport, management en financiële middelen door de implementatie van nieuwe technologie.

TOP Research (Portugal): levert software productiviteitstools voor mobiele telefoons.

Wonderflow (Italië): verhoogt conversie en de tijd die wordt doorgebracht op je e-commerce platform door een perfecte combinatie van beoordelingen, video’s en foto’s.

Foto: Sabine Metz

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond