Deel dit artikel
-

Onderzoek: helft Nederlandse tv’s online in 2013

Meer dan de helft van de televisies in Nederlandse huishoudens heeft in 2013 toegang tot internet. “De infrastructuur wordt klaargestoomd, het aanbod volgt”, aldus Laurens van de Oever van marktonderzoeker GfK.

Ongeveer eenderde van de tv’s die dit jaar in Nederland worden verkocht hebben een internetaansluiting. Die huishoudens kunnen hun kijkkastje vervolgens aansluiten op, bijvoorbeeld Apple TV en Google TV. Volgend jaar heeft de helft van de nieuwe verkochte tv’s een andere aansluiting dan alleen de kabel of mogelijk Digitenne.

Laurens van den Oever, commercieel directeur van commercieel directeur van GfK Retail and Technology, verwacht dat over drie jaar 56 procent van de huishoudens kan internetten via de televisie. Het is niet duidelijk in welke verhouding consumenten dan applicaties van derden, materiaal van tv-omroepen of webdiensten als Youtube en iTunes aanroepen.

“De televisiemarkt ontwikkelt zich over de jaren heen vrij stabiel. Daarom kunnen we goed inschattingen maken over de wijze waarop nieuwe technologie zijn weg naar de tv-markt vindt”.

Het online komen van televisies heeft ook invloed op de wijze waarop consumenten speelfilms tot zich nemen:

Tijdens het Emerce eRetail-congres gaf de directeur een presentatie over de trends op de retailmarkt in de komende jaren. Hoewel die sterk in het teken staat van digitalisering en nieuwe media blijkt dat online en offline kanalen, mits goed ingezet, een versterkend effect op elkaar hebben.

Deel dit bericht

1 Reactie

Albert Treur

Typisch gevalletje van cijferneuken. Deze toestellen halen veelal de connectiviteit niet, het is het zelfde als een telefoon, je kan er mee op internet maar hoeveel gebruikers maken er ook daadwerkelijk gebruik van? Kunnen versus doen zeg maar. Een onderzoekje waard….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond