Deel dit artikel
-

Onderzoeksplatform ShoppingTomorrow publiceert kennisboek

Onderzoeksplatform ShoppingTomorrow lanceert vandaag een nieuw kennisboek ShoppingTomorrow – Samen bouwen aan retailsucces.

Met de groeiende macht van techreuzen als Zalando, Amazon en Alibaba ligt er een extra uitdaging voor de fysieke winkelstraat. Mede daarom heeft een aantal nieuwe expertgroepen hun focus het afgelopen jaar gelegd op offline verkopen en hoe de winkel winstgevend kan digitaliseren.

Een van de nieuwe expertgroepen, Store Innovations ROI, geeft aan dat winkels zonder digitale innovatie het de komende vijf jaar enorm moeilijk gaan hebben. Waar nu vaak ‘te laat zijn met e-commerce’ als belangrijke oorzaak van faillissementen wordt gegeven, zullen retailers die de nieuwe digitale retailinnovaties niet gaan adopteren de steeds heviger wordende retailoorlog niet overleven. De expertgroep heeft dertien ‘Golden Guidelines’ opgesteld waarmee zowel de retailer als de fabrikant op korte termijn progressie kan boeken.

De expertgroep Cross-border (E-)commerce ontwikkelde verder een praktische tool die ondernemers helpt om succesvol de stap naar het buitenland te kunnen maken. Via crossbordertool.nl kunnen zij binnenkort vragen beantwoorden die zijn gerelateerd aan hun huidige situatie en ambitie. Zij ontvangen vervolgens persoonlijke adviezen die zijn afgestemd op hun behoeften. Aanvankelijk werkt de tool voor de Franse en Spaanse markt, maar de verwachting is dat deze snel wordt uitgebreid naar andere e-commercebestemmingen.

Het boek wordt vandaag gepresenteerd op de Webwinkel Vakdagen en is vanaf nu te koop. De losse bluepapers van de expertgroepen zijn vanaf vandaag ook gratis te downloaden via www.shoppingtomorrow.nl.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond