Deel dit artikel
-

Onetomarket schroeft social media-werk op

Onlinemarketingbureau Onetomarket gaat meer advies geven op het gebied van social marketing. De ervaringen van het Spaanse kantoor vormen de inspiratie voor de Nederlandse uitbreiding.

“In Spanje zijn consumenten en bedrijven nog veel meer met social media bezig dan wij hier. Daar hebben we voor grote bedrijven al ervaringen opgedaan. Dat heeft ons ertoe gezet om ook in Nederland social media-kennis te vermarkten”. Dat zegt Theo Lentjes van het bureau uit Arnhem tegen Emerce.

Lentjes: “Onze drijfveer is dat je steeds meer integratie ziet van social media, bijvoorbeeld Twitter-berichten in zoekmachineresultaten. Als je dat goed inricht, krijg je meer verkeer op je site. Social media lenen zich er voor bedrijven bij uitstek voor om te communiceren met klanten. Een trouwe klant helpt de verkopen in de volle breedte omhoog op lange termijn”.

Het bedrijf zegt expliciet geen communicatieadvies te geven. Daar zijn andere specialisten voor. “We werken dan met de communicatiemedewerkers van de klant”.

Onetomarket wil de social media-expertise over de volle breedte van zijn dienstverlening gaan aanbieden. Lentjes en zijn twee collega’s constateren dat hun expertise zowel bij zoekmachinemarketing en -reclame als bij e-mailcampagnes van pas kan komen. “In Amerika zie je bijvoorbeeld dat recensies al in reclameboodschappen worden opgenomen”, klinkt het voorbeeld.

“Voor KLM hebben we social media ingezet voor linkbuilding. Het probleem van social media is echter hoe je het goed moet meten en duiden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond