Online bestedingen rond Sinterklaas passeren 1 miljard euro

De weekomzet bij Nederlandse webwinkels in de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond ligt 29 procent hoger dan de reguliere weekomzet. Hiermee passeren de online bestedingen rondom het Sinterklaasfeest dit jaar voor het eerst de grens van 1 miljard euro, zo blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org en PostNL.

De Thuiswinkel Markt Monitor 2016 laat zien dat de gemiddelde online weekomzet van producten op een kleine 200 miljoen euro ligt. Tussen 1 november en 5 december komt de gemiddelde weekomzet vermoedelijk op ruim 250 miljoen euro te liggen. Voor de totale Sinterklaasperiode komt de omzet daarmee uit op 1,26 miljard euro. Dat betekent een groei van 35 procent ten opzichte van de online omzet van 933 miljoen euro in dezelfde periode in 2015.

Net als tijdens de feestdagen in de VS, werden ook in Nederland aankopen gedaan via de mobiele telefoon, zo’n 12 procent, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Ook dit jaar is er weer een run op Lego/Duplo en gezelschapsspellen. Daarnaast zijn er de afgelopen weken een flink aantal boeken, films en cd’s uitgekomen die zeer populair zijn onder de online winkelende Nederlanders.

infographic_sinterklaasverkopen_2016-page-001

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug