Deel dit artikel
-

Online fashionpartijen zoeken aansluiting uitgevers

Online modewinkels zoeken in toenemende mate aansluiting tot uitgevers, bloggers en opiniemakers. Dat verwachten de marketeers van de toonaangevende partijen, aldus een onderzoek.

De modebranche zoekt online samenwerking met uitgevers om samen marketing te bedrijven. De uitgevers moeten daar hogere reclame-inkomsten mee realiseren en de modewinkels krijgen daardoor meer zichtbaarheid van hun merk. Samenwerking en co-marketing wordt nu voor respectievelijk 44 en 19 procent ingezet.

Dat is de conclusie van DMA Institute dat een onderzoek hield in deze sector, gemeten naar omzet een van de grootsten.

Momenteel zetten online fashionbedrijven de helft van het budget in voor direct resultaatgerichte reclamevormen. Dit is vooral ter ondersteuning van websitetraffic (82%) en daadwerkelijke transacties (82%). Vandaar ook de bovengemiddeld hoge inzet van instrumenten als kortingsbonnen (69%), affiliates (87%) en re-targeted display (100%).

“Hoewel 87 procent van de ondervraagden nog altijd conversie attributiemodellen, gebaseerd op last-cookie, hanteert, bestaat er maar weinig vertrouwen in deze vorm van optimalisatie. Slechts 31 procent gaf aan te denken dat deze vorm van attributie een eerlijk model is. Datzelfde percentage kwam overigens ook naar voren toen werd gevraagd naar de betrouwbaarheid van het last-click model”, aldus het onderzoeksverslag.

Naast, opvallend genoeg, privacyvraagstukken staan ook nieuwe manieren van reclamemaken hoog op de agenda van de marketeers. Om de zichtbaarheid van de commerciële boodschappen te vergroten houden ze zich in de nabije toekomst vooral bezig met de thema’s native advertising en geïntegreerde communicatie met de gecombineerde inzet van radio, televisie en online.

Foto: gomainstream (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond