Deel dit artikel
-

Online omzet Blokker binnen 3 jaar naar 300 miljoen euro

De winkelketens van Blokker Holding hebben in 2013 een record online omzet geboekt van 79 miljoen euro, 19 procent meer dan in 2012. De webshops in de sector Speelgoed kenden een omzetgroei van 17 procent, Wonen & Tuin van 19 procent en Huishoud van 26 procent.

Blokker Holding verwacht over drie jaar een online jaaromzet van driehonderd miljoen euro te realiseren. In 2014 wordt ingezet op een versterkte verdere groei van de bestaande webshops en de lancering van nieuwe webshops voor Xenos in Nederland en Duitsland en voor Blokker in België. Op termijn worden ook acquisities niet uitgesloten.

De sterke groei van de online aankopen betekent niet dat de fysieke winkels relatief minder belangrijk zijn geworden, zo benadrukt Blokker. De klant wil zich in toenemende mate online oriënteren, vervolgens het product in de winkel zien en vastpakken, online bestellen en dan weer het bestelde product in een winkel naar keuze ophalen. Zo werd eind 2013 in de huishoudketens van Blokker Holding 31 procent van de online aankopen in de winkel opgehaald. Dit omnichannel winkelen zal alleen maar verder toenemen door de snelle adoptie van mobiel en tablets.

De webshop van Blokker zag in 2013 het aantal bezoekers via de tablet met 127 procent explosief toenemen en via de mobiel met 119 procent. Op blokker.nl werd in 2013 al 18,5 procent van de omzet gerealiseerd door aankopen via mobiel of tablet (vorig jaar elf procent). In 2013 gebruikte de consument zijn mobiel met name om zich te oriënteren. Tablets werden gebruikt voor zowel oriëntatie als voor aankopen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeroen Bos

Mooi resultaat in een relatief korte tijd. Als laatbloeier kun je dus ook resultaten laten zien als je de juiste focus maar aanbrengt en zorgt voor 100% ondersteuning vanuit de board. Waar ik bij diverse “testaankopen” wel continue tegen aan liep was dat het afhalen niet soepel ging en ik langer moest wachten dan een klant die niet online had gekocht. Logistiek en processen bij de winkels lopen gewoon niet lekker en dat kan er ook voor zorgen dat klanten niet terugkeren voor een click en collect aankoop. Het hele proces moet kloppen.

paco

komt door de distrudtie die niet 24 uur per dag draait

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond