Deel dit artikel
-

Online remix brengt puber aan mobiele telefoon

Telefoniefirma Ericsson probeert met een interactieve muziekmix een jonge doelgroep te bereiken. Op de Powermix-site kunnen bezoekers hun eigen remix maken van een speciale compositie van deejay Tiësto. Volgens Irene Dijkstra van Ericsson Nederland is de respons naar verwachting en bezoeken dagelijks tussen de 900 en 1500 mensen de website.

Bezoekers van de powermix-site kunnen door op de knoppen van een grafische mobiele telefoon te drukken een eigen 'remix' maken. Deze mix kunnen zij vervolgens met een e-card opsturen naar familie en vrienden, zodat die hun stem kunnen uitbrengen op de site. Als dit 'pluggen' aanslaat, verschijnt de mix in de top 20 waar iedereen op de mix kan stemmen. De remix met de meeste stemmen van de week wint een mobiele telefoon.

Op 21 juli lanceerde Ericsson deze Powermix-website in Nederland als promotie voor een nieuw type mobiele telefoon. Irene Dijkstra legt uit waarom voor deze vorm is gekozen: 'We zochten een manier om het toestel A1018s Twincolor te promoten. Dit apparaat is vormgegeven in moderne kleuren en heeft een verwisselbaar frontje, waardoor het geschikt is voor een jongere doelgroep. DJ Tiësto spreekt die doelgroep aan.'

Muziek is dit jaar de rode draad in de promotie-activiteiten van Ericsson. Dijkstra: 'We organiseren zelf muziekevenementen. In Engeland gebeurt dat onder meer in de vorm van undergroundfeesten. Voorlopig is het toestel dat op de Powermix-site wordt gepromoot wel het enige apparaat dat specifiek op een jong publiek is gericht. Deze actie loopt tot eind oktober. Daarna bepalen we weer hoe het verder gaat.'

De Powermix-site is ontwikkeld door het Amsterdamse interactieve marketingbureau Digital Peppers , dat tevens de ontwikkeling van reclamebanners voor Ericsson Nederland doet. Dat worden er volgens Dijkstra steeds meer.

De Powermix-site is fraai vormgegeven en maakt gebruik van verschillende technologieën, zoals Flash, Java, Cold Fusion en nieuwe software van Beatnik. Helaas is de compositie weinig hip, ondanks inspanningen van DJ Tiësto en mijzelf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond