Deel dit artikel
-

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent

Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (2015: 513 miljoen). Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels, want de uitgaven bij Chinese webwinkels nemen met 59 procent toe. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL.

Chinese webwinkels winnen duidelijk aan populariteit. Waar in 2015 nog 23 procent van de cross-borderuitgaven werd besteed op Chinese websites, ligt het aandeel van China in 2016 op 30 procent. In totaal geven Nederlanders 190 miljoen uit op Chinese websites (+59 procent ten opzichte van 2015). China is vooral erg populair voor het kopen van telecomproducten, IT en consumentenelektronica.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!