Deel dit artikel
-

Online verkoop meubels gaat stijgen

Een tiende van de bestedingen binnen de sector Home & Garden wordt door de consument online uitgegeven. Dat blijkt uit Thuiswinkel Markt Monitor die GfK heeft samengesteld voor Thuiswinkel.org. De resultaten van dat onderzoek werden zojuist op het congres Emerce eHome & Deco in Amsterdam gepresenteerd.

Hoewel meubels een moeilijk marktsegment is, consumenten willen immers kijken en voelen, denkt GfK dat Nederlanders nog meer online gaan besteden. 37 procent van de kopers in de fysieke winkels binnen het segment geeft aan in de toekomst zeker of waarschijnlijk wel online te gaan kopen.

Aangezien de consument zich steeds meer online oriënteert en ook koopt is het van groot belang online aanwezig te zijn, stelt GfK. Daarbij is het binnen het segment Home&Garden vooral belangrijk dat er online duidelijke productspecificaties beschikbaar zijn. Ook is het goed kunnen filteren op websites en een online voorraadcheck ook relatief belangrijk.

Toch hoeven woonmeubelzaken niet te vrezen dat klanten wegblijven. Op de vraag ‘In hoeverre denkt u dat u uw aankopen in het jaar 2020 nog in de fysieke winkel zal aanschaffen?’, antwoordde maar 15 procent dat ze alleen nog online zullen kopen. Alleen kleding en sportartikelen scoren nog lager.

Volgens GfK zit de Home & Garden-markt in de lift nu de huizenmarkt weer aantrekt. Een kwart van de consumenten is van plan dit jaar nog in huis te gaan klussen. Research consultant Jonneke Heins:  “Daar kunnen niet alleen bouwmarkten van profiteren, maar ook aanverwante retailsegmenten zoals de woninginrichting zaken en tuincentra.”.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond