Deel dit artikel
-

Ontslagen bij Adform

De Deense leverancier van reclametechnologie Adform ontslaat acht procent van zijn personeel, circa zeventig man, om het kostenpeil goed op peil te brengen. De impact op de Benelux-markt is beperkt.

Dat bevestigt chief revenue officer Jay Stevens aan de Engelse titel The Drum. Op de site van Adform is nog geen aanvullende informatie te vinden.

De ingreep van de leiding is van toepassing op vijftien markten waar het actief is. Adform heeft ook een kantoor in Nederland. Een deel van deze activiteiten wordt teruggehaald naar één centrale plek in het Litouwse Vilnius.

Adform levert technologie aan adverteerders en uitgevers om te handelen in reclameruimte op basis van profielinformatie van internetgebruikers. Programmatic advertising.

Stevens zegt dat zijn werkgever behoudend is gefinancierd, grotendeels met eigen middelen en slechts voor een betrekkelijk klein deel, 27,5 miljoen dollar, met venture capital.

Bas Seelen, eindverantwoordelijk voor de Benelux-markt, reageert tegenover Emerce: “Het effect van deze maatregel voor onze markt is beperkt en raakt twee man. We hebben in de afgelopen periode gekeken naar waar we ons als organisatie op gaan concentreren. Er is toen besloten dat we minder gaan focussen op rich media solutions, de productie en ondersteuning.”

“Komend jaar blijven we ons richten op het bouwen van een volwaardig full stack-alternatief voor wat Amerikaanse partijen leveren. Daar werken we al vijftien jaar aan.”

Foto: Mantas Volungevicius (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond