Deel dit artikel
-

Een op de drie Amerikanen koopt online voedsel

Meer dan dertig procent van de Amerikanen kocht afgelopen half jaar minstens een keer eten via internet. Dan gaat het niet om de toevallige pizza of shoarma maar reguliere boodschappen.

Dat laat een nieuwe Harris Poll zien, schrijft Internet Retailer. Het percentage wordt nog iets hoger als de groep die helemaal niet via internet shopt buiten beschouwing wordt gelaten. Dan gaat het om 45 procent van de consumenten, aldus de telefonische rondvraag.

Het blijken vooral 18- tot 35-jarigen te zijn die moeiteloos naar het web stappen om eten te kopen. Nog wat specifieker: studenten, ouders en inwoners van steden shoppen liever hun eten vanuit de luie stoel, of onderweg via de mobiel, dan dat ze met een mandje door gangpaden schuifelen.

Niet zelden betreffen de internetboodschappen voedsel dat de shoppers niet in de winkel konden vinden.

Een kwart van de ondervraagden zegt dat deze gedragsverandering eroe leidt dat ze überhaupt minder naar de winkel gaat om eten te kopen. Omgekeerd laat niet iedereen zijn boodschappen thuisbezorgen, omdat afhaalpunten prettig snel blijken.

Foto: Gemma Billings (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond