Deel dit artikel
-

Eén op de drie Nederlanders kijkt vlogs

Vlogs zijn behoorlijk populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog, zo blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders.

Eén op de drie Nederlanders kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Vooral jongeren doen dat. Van de 18-34 jarigen heeft 82 procent weleens naar een vlog gekeken, zegt Multiscope. Bij 50-plussers is dit minder dan de helft.

De meest populaire vlogger is Enzoknol. Eén op de vijf Nederlanders heeft weleens naar hem gekeken op YouTube.

Vlogs worden vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Een kwart kijkt ook om iets te leren. Een andere populaire reden om vlogs te kijken is om inspiratie op te doen.

Soms leidt het kijken naar vlogs ook tot de aanschaf van een product. Bijna 15 procent zegt wel eens een product gekocht te hebben.

Multiscope constateert dat vloggers wel kansen laten liggen. Zo zou beter aangesloten kunnen worden bij de belevingswereld van ouderen. Vier op de tien Nederlanders zien vlogs als het nieuwe TV kijken.

Deel dit bericht

2 Reacties

Sander

Qua ouderen, vind ik http://www.libelletv.nl wel inspelen op die doelgroep eigenlijk

egbert

Als dat een Vlog is, nou nee dank je. Ik begrijp best dat die mensen bijzonder geïrriteerd zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond