Otravo neemt dé VakantieDiscounter over

Otravo, het moederbedrijf van WTC.nl en Vliegtickets.nl, neemt dé VakantieDiscounter over. Volgens directeur Raymond Vrijenhoek versterkt het bedrijf hiermee de positie op de Benelux-markt. 

Dé VakantieDiscounter valt onder Elmar Reizen. Directeur Hans van Hoffen blijft in functie en ook de merknaam wordt gehandhaafd. Vrijenhoek: “Deze overname is nadrukkelijk gericht op het verbreden van het fundament. Naast goed zijn in online ticketverkoop bieden we nu ook online vakanties aan, in de breedste zin van het woord.”

Vrijenhoek noemt dé VakantieDiscounter een “modern en hip merk” dat complementair is aan WTC.nl. Hij roemt de user experience, relevantie en responssnelheid.

Eerder liet Vrijenhoek in een interview met Emerce Travel weten dat zijn doelstelling is om de omzet van Otravo te verviervoudigen. Dit naar aanleiding van het meerderheidsbelang dat investeerder Waterland begin 2016 in het bedrijf nam. “Je weet dat als er een private equity partij in een bedrijf stapt, je gaat groeien via buy & build. Met als doel drie tot vier keer zo groot te worden in omzet in een aantal jaar. Op het instapmoment van Waterland deed Otravo 250 miljoen euro, dus de target is een omzet van 1 miljard euro over een paar jaar,” aldus Vrijenhoek.

Dé VakantieDiscounter doet 100 miljoen euro omzet per jaar, waarmee Otravo in totaal op zo’n 600 miljoen euro uitkomt.

Hans van Hoffen verwacht door de overname het merk verder uit te kunnen bouwen en ontwikkelen met gebruikmaking van de kennis en schaal van Otravo.

Hoeveel Otravo neertelt voor dé VakantieDiscounter is niet bekendgemaakt.

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug