Deel dit artikel
-

Panasonic zet SAP CRM aan de kant

Het Europese marketingteam van elektronicafabrikant Panasonic heeft SAP CRM vervangen door Salesforce, Marketo en Qlikview. Daarmee wil men verkoop, marketing en call centers integreren.

Een belangrijk deel van de omzet komt van B2B-producten, zoals batterijen voor elektrische auto’s, entertainmentsystemen voor luchtvaartmaatschappijen, projectoren en in Japan zelfs woningen. Voorheen had Panasonic geen centrale blik op klantendata, alles was in silo’s ondergebracht.

De nieuwe systemen worden gebruikt door 310 werknemers die daarmee een stuk productiever zijn geworden. Volgens marketingdirecteur Stephen Yeo is CRM nog steeds een belangrijk instrument, maar niet genoeg meer om leads te genereren. ‘We wilden een holistische aanpak, inclusief business intelligence.’

Inmiddels wordt het aangepaste platform internationaal uitgerold.

Yeo maakte ook bekend dat het 72 websites heeft die 2,5 miljoen bezoekers trekken. Die sites worden maar door twee mensen beheerd op basis van Drupal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond