Deel dit artikel
-

PayPal praat kabelaars bij over ‘t-commerce’

PayPal spreekt met Nederlandse kabelaars over de integratie van zijn betaaldienst in toekomstige vormen van digitale televisie.

De televisie wordt, naast de mobiele telefoon, een van de nieuwe dragers van e-commerce. Alle tekenen van technologische ontwikkeling wijzen daarop. Directeur Eelco van Wijk van PayPal Benelux voert daarom gesprekken om zijn diensten nauw te vervlechten in de internettelevisies.

“Bij Samsung en Philips zijn we klaar voor de activatie. Het is wachten op merchants van, bijvoorbeeld, spellen en films die hun materiaal beschikbaar maken voor televisies. In Spanje zijn we inmiddels live op Samsung-tv’s.”

In Nederland praat PayPal met kabelaars over de integratie van onze diensten. Details over de vorm daarvan kan Van Wijk niet geven. Gezien de technische vooruitgang, verwacht hij in ieder geval in 2012 van start te kunnen gaan.

Hij wijst op een recent onderzoek van Ipsos, dat uitwijst dat zestig procent van de mobiele aankopen vanuit huis worden gedaan. De meeste consumenten zijn dus al in de buurt van een televisie op het moment dat ze beslissen om via de telefoon of tablet een aankoop te doen. “Voor Marktplaats.nl geldt, dat vijftig procent van het mobiele gebruik thuis op de bank plaatsvindt. Er is maar één gebruiksscenario dat vaker voorkomt: 54 procent van de mensen gebruikt Marktplaats mobiel tijdens het wachten buitenshuis.”

“Binnen een paar jaar hebben de meeste tv’s een internetconnectie. De eerste apps die je dan ziet verschijnen zijn Nieuws en Weer. Wij werken met een aantal partijen om online winkelen te faciliteren.”

Moederbedrijf eBay experimenteert in Amerika al actief met t-commerce. Eind vorig jaar verscheen de app Watch with eBay. Dat is een toepassing voor de iPad die herkent welke items er tijdens tv-uitzendingen te zien zijn. Met een veeg over het tabletscherm gaat de tv-kijker naar eBay om een product te kopen.

Volgende week woensdag tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht heeft PayPal een Nederlandse primeur. “Daar demonstreren we een interactieve winkelruit van een partner. Die ruit gaat aan zodra de winkel sluit. Hij toont het assortiment van die winkel. Daar kun je als passant doorheen bladeren en, als je iets interessants ziet, dat item kopen. Dat is een moderne manier van ‘window shopping’. Deze ruit gaat officieel live tijdens de London Fashion Week.”

Foto: LG (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond