Deel dit artikel
-

Peiling: ‘Google+ groter dan Twitter’

Een steekproef van reclamenetwerk Burst Media laat zien dat Google+ bijna twee keer meer gebruikers heeft dan Twitter. Enkel Facebook is groter, veel groter, in het sociale domein.

EMarketer maakt de opmars van Google+ duidelijk met een grafiek waarin de onderlinge verhoudingen duidelijk worden.

De steekproef werd in maart gehouden onder 2600 Amerikaanse volwassenen. De cijfers vertellen enkel iets over het aantal geregistreerde gebruikers. Ze zeggen niets over de mate van activiteit.

Google+’ snelgroeiende gebruikersbestand mag ook niet bevreemden. Gebruikers van diensten als Gmail en YouTube worden er vrij nadrukkelijk en consequent op gewezen dat de profielensite bestaat en fungeert als een overkoepelende identiteitshouder voor alle andere Googlediensten. Dat geldt voor personen maar ook bedrijven. Alle bedrijfsvermeldingen op Google Maps zijn namelijk direct gelinkt aan een automatisch gegenereerde bedrijfspagina op de profielensite.

Foto: petesimon (cc)

Deel dit bericht

7 Reacties

Oli4B

Ze zeggen niets over de mate van activiteit…
en precies daarom is dit ook geen nieuws

Gijs Vroom

Het is op zich wel nieuws, maar met deze kanttekening.

Tja, waarom gaat die activiteit maar niet omhoog? Wat doen ze verkeerd?

Roy

En toch hoor je bijna niemand over Google+ !
Daarnaast is de steekproef gehouden onder 2600 Amerikanen. Wat zou een steekproef in Europa en/of Nederland voor resultaat opleveren?

Maarten

Met de tactieken die Google toepaste is de kans is groter dat je de nieuwe André Kuipers wordt dan dat je geen Google+ account hebt 🙂 Heeft alle potentie om groot te worden, maar activiteit telt en is in mijn ervaring tot nu toe erg laag.

Ewout Wolff

Grappig, deze discussie.

Doet mij denken aan de opkomst van Twitter versus de traditionele marketing/communicatie peeps: ”

– het is niets/onzin
– alleen een klein groepje idioten zitten er op,
– het is alleen voor journalisten en internet marketeers,
– het is te beperkt,
– het is overal
(en nu: “Twitter is te vol, ik ga naar Path”)

Ik begrijp de antipathie wel: we waren al een tijdje sociaal netwerk-moe. En toen kwam Google+. In het begin was niet erg duidelijk wat er anders aan was.

En nu vinden we het lastig om onze favo netwerken te combineren met G+.

Mijn advies: erken gewoon dat het lastig is om te combineren en te kiezen. Maar hou op om de overduidelijke grootte en populariteit van Google+ te ontkennen. Niet handig voor jezelf of je klanten.

Jeroen den Ridder

De moeite met veranderen is alomtegenwoordig en geldt evenzeer voor mensen in de snel ontwikkelende nieuwe media.

Google+ is qua gebruik (aantal gebruikers en intensiteit van gebruik) nog lang niet zover als Facebook. Maar Google+ is nog geen 2 jaar oud en duidelijk in ontwikkeling.

Google heeft vol ingezet op de +beleving. De kracht van de organisatie en alle Google platformen waarin G+ wordt geintegreerd is enorm en niet te onderschatten.

Voor klantinteractie moet je als grote organisatie op een plek zitten waar die klanten ook zitten en dat is momenteel voornamelijk Facebook maar Google+ negeren is een onnodig risico. Voor mkb en zzp is een G+ account belangrijk voor o.a. authorship en seo, zelfs als het netwerk nog beperkt is. Dus begin tijd met een G+Toolkit en grijp de extra kans.

Google+ is nog fors in ontwikkeling en in alle opzichten een interessant social media netwerk en het is beter om nu je piketpaaltjes al in de grond te krijgen en niet af te wachten met het risico om op later moment achter de feiten aan te lopen. Al doende leert men!

Jacob Lageveen

Niet anders dan verwacht he. Het bedrijf Google is 100x zo groot.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond