Deel dit artikel
-

Persoonlijke verzorging groeit snel online

De assortimentsgroep persoonlijke verzorging wordt in Nederland steeds meer gedomineerd door online retailers. Hun aandeel bedraagt al bijna 10 procent. Persoonlijke verzorging is zelfs de snelste groeier binnen de categorie fast moving consumer goods, waarvan de totale online omzet is verdubbeld.

Een en ander blijkt uit onderzoek van het bureau IRI, dat voor zijn Multi Channel Monitor de omzetontwikkeling per kanaal in beeld brengt.

Jumbo.com en Kruidvat.nl hebben bijgedragen aan deze groei, maar ook online winkels als Douglas.nl, AH.nl en Drogisterij.net, aldus IRI. Online drogisterijen trekken vooral vanwege de lage prijzen en goede aanbiedingen, waar online parfumerieën met name worden gekozen wegens het specifieke merkaanbod en de productkwaliteit.

In het segment fat moving consumer goods groeien eco- en natuurwinkels ook, maar hier overheerst nog altijd de fysieke retail, mede door budgetketens als Action en Big Bazar.

Online klanten in de categorie besteden over het algemeen veel, zelfs tot zestig procent meer dan consumenten via andere kanalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond