Deel dit artikel
-

Peter de Mönnink wordt CEO Sanoma Media Netherlands

Peter de Mönnink is benoemd als CEO van Sanoma Media Netherlands per 1 januari 2014. De Mönnink wordt lid van Sanoma’s Executive Management Group. Hij op dit moment CEO van Reed Business Nederland & Reed Business International en Reed Construction Data (US/Canada). Dick Molman trekt zich, zoals eerder aangekondigd, per 1 november aanstaande terug om ruimte te maken voor zijn opvolger.

Harri-Pekka Kaukonen, President en CEO van de Sanoma Group, zegt in een reactie: ‘Sinds de overname van SBS Broadcasting is Sanoma in Nederland het grootste mediabedrijf. We zijn het enige mediahuis met een breed portfolio met sterke digitale en mobiele media, tv, tijdschriften en events. Onze volgende stap is om het portfolio te transformeren zodat het geheel groter wordt dan de delen. Dit doen we door innovatieve digitale- en multichanneloplossingen uit te bouwen en te ontwikkelen, waarbij we ons richten op onze sterkste merken en de wensen van onze klanten. Ik geloof dat Peter de juiste man is om Sanoma Media Netherlands naar de volgende fase te leiden in een tijd waarin structurele veranderingen in mediaconsumptie samenvallen met sterke economische tegenwind.’

De Mönnink heeft ruime ervaring in de mediabranche. In zijn rol als Global Chief Strategy & Internet was hij eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het digitale portfolio van Reed Business. In zijn huidige rol als CEO van Reed Business Nederland & International geeft hij leiding aan een groot en dynamisch mediaportfolio in verschillende landen.

*) Zie ook: ‘De consument wint altijd’ (24 april 2008, Emerce.nl)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond