Deel dit artikel
-

Philips en Carrefour begeleiden klanten naar juiste schap

Philips en supermarkt Carrefour hebben in Lille een experimenteel LED-systeem in gebruik genomen dat klanten naar de juiste schappen moet leiden.

Carrefour heeft de bestaande verlichting van EuraLille Carrefour vervangen door 2,5 kilometer aan LED-verlichting waarmee de supermarkt 50 procent minder energie hoopt te verbruiken. Maar diezelfde LED-lampen kunnen ook onzichtbare signalen afgeven aan smartphones van klanten.

Met de Promo C’ou app kan de klant eerst aangeven welk artikel hij zoekt. Als dat artikel in de database is gevonden, stuurt de VLC (Visible Light Communication) technologie van Philips een code naar de smartphone. De app geeft dan op een plattegrond aan in welk schap het artikel ligt.

Smartphonepenetratie in West-Europa bedraagt als zo’n 80 procent en apps worden steeds belangrijker voor informatie over artikelen, meent Philips, dat overigens niet als enige LEDs gebruikt om informatie te versturen.

Philips benadrukt dat het systeem veilig is en geen gegevens op de smartphone uitleest.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond