Deel dit artikel
-

Philips start merkcampagne rond innovatie

Philips start vandaag een zogenoemde 360-graden campagne om zijn nieuwe merkpositionering ‘innovation and you’ breed bekendheid te geven bij het publiek. Het bedrijf wil de komende maanden de dialoog met de buitenwereld aan over de ‘onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving’. De campagne start vanavond met commercials op alle nationale televisiezenders en wordt daarna uitgebreid naar andere media en online kanalen.

De basis van de campagne wordt gevormd door een groot aantal verschillende zeer persoonlijke verhaallijnen die te vinden zijn op een online storytelling-platform. De verhalen laten zien wat innovatie werkelijk doet voor mensen. Vijf van deze verhalen zijn terug te zien in printadvertenties, online advertenties en een tv-commercial. De verhalen spelen zich af op tal van plekken in de wereld, maar ook heel dichtbij.

Zo werkt Philips met het UMC Utrecht aan onderzoek naar de mogelijkheden om ingrijpende borstkankeroperaties te vervangen door behandelingen waarvoor artsen niet meer hoeven te snijden. De stad Rotterdam staat centraal in een andere verhaallijn met het Philips CityTouch Systeem.

De campagne wordt onder andere ondersteund door sociale media activiteiten, PR en zoekmachine marketing. Philips gaat tevens een samenwerking aan met Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio over de impact van innovatie op het dagelijkse leven en de BV Nederland. Hiervoor wordt het concept Eyeopeners gecreëerd. Eyeopeners vertaalt grote innovatietrends naar de gevolgen voor ons leven, ons werk en onze maatschappij.

De geïntegreerde campagne is ontwikkeld in samenwerking met diverse bureaus: Ogilvy, Carat, OneVoiceConnect en Sue Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond