Deel dit artikel
-

Phone House gaat voor omnichannel strategie

Nederlands grootste onafhankelijke telecomretailer Phone House kondigde vandaag 200 ontslagen aan. Vijftig winkels gaan sluiten. Er komt echter een omnichannel strategie voor in de plaats.

De afgelopen jaren hebben er in het klantgedrag grote veranderingen plaatsgevonden, zegt het bedrijf. Phone House heeft hier eerder op ingespeeld door samenwerkingsverbanden aan te gaan met onder andere Media Markt Saturn, Samsung en de Bijenkorf.

Deze transitie wordt nu verder doorgevoerd door een verdergaande integratie van de on- en offline verkoopkanalen binnen de organisatie. Hiertoe zal de samenwerking met online kanaal Typhone worden verdiept en geïntegreerd. ‘Voor klanten van Phone House betekent de omnichannel aanpak dat zij makkelijker en via meer kanalen de Phone House dienstverlening kunnen ervaren en producten kunnen aanschaffen.’

Met het doorvoeren van deze stappen wordt de verhouding tussen offline en online winkelen meer in evenwicht gebracht, zegt directeur Eric-Jan Doorenbosch. Momenteel worden er nog steeds winkels geopend als onderdeel van de samenwerking met Media Markt en Saturn. Per saldo sluiten er uiteindelijk vijf winkels.

De verdere online integratie in de organisatie wordt versterkt door de verbreding van de functie van Edgar Hofstee, Managing Director van Typhone.nl, als CCO ook onderdeel van de directie van Phone House. Hij wordt naast zijn huidige activiteiten verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Phone House Nederland. Typhone.nl zelf blijft autonoom handelen en wordt vanuit Eindhoven aangestuurd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond