Deel dit artikel
-

Platform161 en partners krijgen Cross Media Innovatie Award

Platform161 heeft de Cross Media Innovatie Award in de wacht gesleept met hun oplossing Programmatic Out of Home. Samen met Cadreon, CS Digital Media en MyAdBooker hebben zij als eerste partij in Europa Digital Out Of Home geschikt gemaakt voor het geprogrammeerd inkopen van advertenties.

De jury verkoos het consortium van innovatieve bedrijven boven de cases van Mediabookers, Scoupy en Sky Radio Group/Mindshare.

Mediaruimte die tot op heden nog handmatig verhandeld werd, is geïntegreerd beschikbaar gemaakt. Er is op basis van het open RTB 2.2 protocol een marktplaats gebouwd die schaalbaar is en die verder ontwikkeld wordt.

Dit is volgens de jury nog niet eerder in de markt gedaan. Vanuit de Platform161 DSP is het op dit moment mogelijk om via MyAdBooker op meerdere uitgevers te gelijk in te kopen. Dit kan momenteel met geen enkele andere technologie in de markt.

Het grote voordeel is dat adverteerders kosteneffectief DOOH kunnen inzetten door het bereik binnen de doelgroep in real-time te optimaliseren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond