Deel dit artikel
-

Transitie Post NL naar e-commerce bedrijf ‘naar wens’

PostNL zag een volumestijging bij pakketten van 9 procent in het vierde kwartaal. Met een nieuw bezorgrecord in het piekseizoen.

De omzet in het vierde kwartaal daalde niettemin naar 955 miljoen euro. De winst voor de periode daalde naar 84 miljoen.

PostNL zette in heel 2016 3,4 miljard om, iets minder dan een jaar eerder.  De nettowinst steeg wel naar 280 miljoen. Herna Verhagen, CEO van PostNL, spreekt van ‘solide resultaten’.

PostNL verwacht dat de pakketten- en crossborder activiteiten de komende jaren sneller gaan groeien dan eerder verwacht. De verandering in het profiel van PostNL van een traditioneel postbedrijf naar een logistiek e-commerce bedrijf loopt naar wens.

Het onderliggende cash bedrijfsresultaat moet in 2020 uitkomen tussen de 310 en 380 miljoen.

Jeroen Dotinga van PostNL verzorgt op Emerce eRecruitment, hét jaarlijkse event over online innovaties voor professionals in recruitment en HR, een presentatie Automatisering als sleutel voor een sterk fluctuerend en lokaal georiënteerd vacatureaanbod.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond