Deel dit artikel
-

PostNL wederverkoper van SEOshop

PostNL gaat het middensegement van de e-commercemarkt bedienen via een samenwerking met SEOshop. De logistiek dienstverlener gaat de cloudhosted diensten van het e-commercebedrijf aan zijn zakelijke klanten verkopen.

Dat maken de partijen bekend op de vooravond van de Webwinkel Vakdagen de jaarlijkse beurs voor klein en groot online verkopend Nederland.

Met de uitbreiding van zijn e-commercediensten hoopt PostNL de beginnende en groeiende webwinkelier aan zich te binden. Via de postsite kunnen ze direct een webshop openen. Behalve voor SEOshop fungeert het postbedrijf ook als wederverkoper voor myShop.

Directeur Ruud Stelder van SEOshop: “De plug-in die PostNL nu biedt via ons platform integreert hun logistieke diensten in de backend van de webwinkel. Ondernemers hoeven dus niet meer naar de website van het postbedrijf om de verzending van pakketten af te handelen. Pakbonnen, retourmanagement en andere andere hoofddiensten gaan makkelijker en sneller via ons. Dat scheelt winkeliers een uur per dag, tijd die ze nu kunnen besteden aan het bedrijf en de klant.”

Stelder houdt voor zich hoeveel nieuwe klanten deze verkoopconstructie moet opleveren. “Ik heb er goede verwachtingen van. En zestig tot zeventig procent van onze Nederlandse klanten maakt al gebruik van de diensten van PostNL. Zij kunnen dus efficiënter gaan werken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond