Deel dit artikel
-

Praxis zet winkels op Google Maps Indoor

Tegen het einde van 2014 kan de consument vanuit zijn luie stoel in de Praxis rondneuzen welke producten waar staan. De bouwmarkt is bezig met een digitale omslag waarin service en klantenbinding centraal staan.

Roy van Keulen, Directeur Klant bij Praxis, presenteerde vorige week de uitgangspunten van de sterkere oriëntatie op de eindconsument tijdens Emerce eRetail in Bussum. In een krimpende markt wist zijn bedrijf afgelopen jaar het marktaandeel al te vergroten. Nu slaan de bouwmarkten elkaar nog om de oren met kortingen en grotere kortingen, maar daar moet een einde aan komen vindt Van Keulen.

“We moeten van coupons naar klantentrouw en we willen er ook echt zijn voor de klant. Dat moet ook wel, want er wordt minder verhuisd en de jeugd groeit anders op dan wij en onze ouders. Klussen is niet ‘hot’ bij hen. Daarnaast zoeken klanten op andere manier naar inspiratie. Dat doen ze niet meer per se in de winkel maar net zo makkelijk op Pinterest. Ze willen geen boormachine maar een kastje.”

Praxis slaat daarom de weg in waarbij het klanten meer vertrouwen in klussen wil geven. Instructievideo’s kunnen daar een rol in spelen, maar net zo goed een telefonische helpdesk met klusexperts. “Mijn stelling is ook, dat iedereen in Nederland van vijftien jaar en ouder een klusser is zo lang ze maar de goede support krijgen.”

Een van de kleine middelen in de grote omslag van verkoop- naar serviceorganisatie is de inzet van Google Maps Indoor. Dat is een soort Google Maps, maar dan niet voor buiten maar voor binnen. Gebruikers daarvan kunnen tot het niveau van de schappen inzoomen om te zien welk product waar ligt.

Praxis maakt samen met Formido deelt uit van de bedrijvengroep Maxeda.

Foto: Phil Roeder (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

John van der Heijden

Hoe eerder hoe beter . Service !!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond