Deel dit artikel
-

Premiumprijzen op Facebook stijgen een kwart

De prijzen van de prominente reclamevormen op Facebook zijn afgelopen jaar met 26 procent toegenomen.

Het gaat daarbij om uitingen als sponsored stories en andere commerciële uitingen die in de time line van Facebookleden verschijnen. Die zijn in trek bij adverteerders, blijkt uit cijfers van Marin Software. Dit bedrijf verwerkt jaarlijks voor honderd miljoen dollar aan reclamegelden voor derden naar de profielensite.

Uit onderzoekscijfers die vandaag verschijnen, die de Financial Times al inzag, blijkt dat de premiumprijzen op Facebook aanmerkelijk zijn gestegen. Ondanks deze prijsstijging heeft Marin Software ook slecht nieuws voor de beurskandidaat.

De klikprijzen van de standaarduitingen, die goed zijn voor driekwart van Facebooks omzet, staan echter behoorlijk onder druk. Vanuit Marins perspectief blijkt namelijk dat deze tarieven afgelopen jaar met 26 procent zijn afgenomen.

Marketingbureau TBG Digital signaleerde vorige maand eenzelfde beeld

Foto: Intel (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond