Deel dit artikel
-

Preroll-advertenties vaker weggedrukt

Negentig procent van preroll-advertenties, die vooraf aan online video’s worden vertoond, worden weggedrukt, zo blijkt uit een enquête van ORC International onder ruim duizend Amerikaanse respondenten.

En er is meer slecht nieuws: van de 4.000 tot 10.000 advertenties die Amerikaanse consumenten onder ogen krijgen, blijft nauwelijks iets beklijven.

Daar komt nog eens bij dat online advertenties steeds vaker worden geblokkeerd. Qua leeftijd zijn er weinig verschillen. Van millennials tot babyboomers, ze ergeren zich allemaal aan ‘onderbrekende’ advertenties.

Van de babyboomers wil de helft zelfs geen enkele advertentie zien. Mirriad CEO Mark Popkiewicz, die het onderzoek liet uitvoeren, constateert dat advertenties te vaak in de weg zitten van wat we aan het doen zijn. ‘Er moeten andere manieren worden gevonden, advertenties worden nu niet als waardevol beschouwd.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond