Deel dit artikel
-

‘Privacy wordt strategisch thema voor organisaties’

Privacy wordt nog maar in geringe mate meegenomen bij de ontwikkeling van nieuwe producten of diensten. Dat zegt Deloitte.

Deloitte voerde onderzoek uit onder 75 Nederlandse privacy professionals om te kijken hoe organisaties hun privacybeleid inrichten en aandacht geven. Driekwart van de privacy professionals zegt dat het privacy beleid van hun organisatie vooral gericht is op het voldoen aan regelgeving.

Deloitte verwacht een beleidsverandering. Per 1 januari 2016 gaat de nieuwe meldplicht datalekken in. Tevens staat de nieuwe Europese Privacy Verordening op de rol.

Van de respondenten geeft 59 procent aan dat hun organisatie tot op zekere hoogte voorbereid is op de nieuwe Europese regelgeving, 57 procent zegt dat hun organisatie goede beveiligingsmaatregelen getroffen heeft en 52 procent dat hun organisatie in staat is om datalekken te detecteren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond