Deel dit artikel
-

Programmatic goed voor tweederde mobiele reclamemarkt

Programmatic buying is in Engeland goed voor tweederde van de media-inkoop op mobiel internet, aldus een rapport van het lokale IAB over het jaar 2014.

Het cijfer van 64 procent is een verdubbeling van dat uit het voorgaande jaar. Toen werd iets meer dan eenderde van de reclame-inkoop via geautomatiseerde systeem gedaan. Deze ontwikkeling laat zien dat het handmatig in- en verkopen van reclameruimte aan het verdwijnen is.

Vooral de toenemende interesse voor videoreclame is volgens het IAB verantwoordelijk voor de stevige groei.

Een afgeleid effect van de groeischeut van programmatic mobiel is de opkomst van gespecialiseerde adtech-bureaus. Omdat het mobiele reclamefront een gefragmenteerd ecosysteem is ontstaan er veel tussenpersonen die orde in de chaos kunnen scheppen, aldus IAB-strateeg Tim Elkington.

Foto: calvin lee (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond