Deel dit artikel
-

Promoted Pins van Pinterest nu voor alle adverteerders

Pinterest stelt zijn Promoted Pins-programma na een proefperiode per 1 januari open voor alle adverteerders. Betaalde berichten worden veel meer gedeeld dan standaard advertenties en hebben ook een langere ‘houdbaarheid’.

Pinterest claimt dat deelnemers aan het proefprogramma – onder meer Banana Republic, LuLuLemon Athletica Inc. en Target Corp – hun rendement met gemiddeld dertig procent zagen toenemen. De pins worden zo’n elf keer gedeeld, vergelijkbaar met eigen bijdragen van Pinterst-gebruikers.

Pinterest kondigt verder Pinstitute aan, een cursus waarmee bedrijven leren hoe ze Pinterest het beste kunnen inzetten. De eerste cursus is in maart.

In augustus lanceerde Pinterest al een analyticsprogramma voor adverteerders.

Deel dit bericht

1 Reactie

Roel Derksen

In eerste instantie is het enkel opengesteld in de Verenigde Staten. De wereldwijde uitrol zal in de loop van 2015 volgen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond