Deel dit artikel
-

Groei voor Proximus

Sterke campagnes en de lancering van een nieuwe productportfolio half oktober resulteerden in groei van het klantenbestand van Proximus, de Belgische tegenhanger van KPN.

Ondanks de hevige concurrentie groeiden de marktaandelen voor vast internet in het vierde kwartaal tot 46,3 procent, voor digitale televisie tot 35,9 procent en voor mobiel tot 40,7 procent.

Het aantal unieke tv-klanten bedroeg 1,4 miljoen, met 75.000 nieuwe abonnementen over het volledige jaar 2016. Het totale klantenbestand voor vast internet groeide eind 2016 tot 1,9 klanten. Het totale aantal mobiele klanten staat op 6,5 miljoen.

Voor het volledige jaar 2016 rapporteerde Proximus 4,4 miljard euro onderliggende omzet, 0,7 procent meer dan vorig jaar. EBITDA op de thuismarkten groeide met 4,7 procent tot 1,6 miljard.

Proximus wil zijn kosten verder structureel verminderen en zet in op glasvezel voor de grote steden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond