Deel dit artikel
-

Publicis wil LBi overnemen

Communicatie-adviesgroep Publicis en internetmarketingbedrijf LBi hebben een voorlopige overeenkomst over een beoogde overname. Publicis heeft 2,85 euro per aandeel over voor het Nederlandse bedrijf.

De plannen hebben de steun van het bestuur en de commissarissen van LBi en Publicis heeft toezeggingen van een groep aandeelhouders. Een definitief besluit wordt voor 1 november verwacht. In dat geval moet wel negentig procent van het aandelenkapitaal van LBi beschikbaar zijn.

Mocht LBi een andere koper vinden, dan geldt voor beide partijen een zogeheten break-up-fee van 7,5 miljoen euro, tenzij het andere bod minstens negen procent hoger ligt.

In juni werd al bekend dat het Nederlandse internet- en marketingbureau LBi (Lost Boys International) vroege gesprekken voerde tot verkoop van het bedrijf. De context van die gesprekken is volgens LBi de consolidatieslag die al enige tijd gaande is in de communicatiesector.

LBi staat genoteerd aan de Amsterdamse beurs.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond