Deel dit artikel
-

Reclameregels voor vloggers worden strenger

Sluikreclame in vlogs wordt voortaan verboden en voor kinderen tot twaalf jaar mag helemaal geen reclame worden gemaakt. Dat zijn de nieuwe reclameregels die het Commissariaat voor de Media (CvdM) met de vloggers wil afspreken.

‘Het moet voor kijkers helder zijn wanneer iets reclame is en wanneer niet’, zegt Madeleine de Cock Buning, voorzitter van het Commissariaat, tegen RTL. “Dat moet niet alleen op tv en radio gelden, maar ook online.’

Vloggers kunnen op dit moment hun gang gaan, door Europese regelgeving komt daar straks verandering in.

De hoogte van de boetes is nog niet bekend, maar voor traditionele media is 225.000 euro het maximumbedrag.

Deel dit bericht

1 Reactie

John Meulemans

Op zich een goede ontwikkeling en in navolging van de FTC die in de US ook al actie onderneemt. (zie http://adage.com/article/digital/ftc-cracking-social-influencers-labeling-promotions/305345/). Hopelijk wordt dit beter aangepakt dan de cookiewet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond