Deel dit artikel
-

Reclamereus WPP neemt AKQA over

De grootste marketing- en reclameholding WPP neemt digital bureau AKQA over, als de autoriteiten er akkoord mee gaan.

AKQA werd in 2001 opgericht en verzorgt digitale campagnes voor klanten als Delta, Diageo, EDF, GAP, Google, Microsoft Xbox, Nike, Target, Unilever en Virgin Money. Eerder dit jaar heeft het bureau een iPad-app voor Volkswagen ontwikkeld ter promotie van zijn nieuwe Golf R-model.

Het is ook de grootste onafhankelijke digitale advertentiebureau met 1.160 werknemers. Er zijn verschillende kantoren, onder meer in Amsterdam. Voor dit jaar wordt de omzet geschat op 230 miljoen dollar.

WPP benadrukt dat AKQA zelfstandig gaat opereren, oprichter en CEO Ajaz Ahmed en voorzitter Tom Bedecarré blijven in functie.

WPP kondigde vandaag ook een investeringsfonds aan, WPP Ventures, dat in Silicon Valley wordt gevestigd. Bedecarré gaat dat fonds leiden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond