Deel dit artikel
-

Recruitz.io koppelt kunstmatige intelligentie aan recruitment

Het Amsterdamse Recruitz.io noemt zich het eerste data-gedreven platform waar programmatic advertising (automatische inkoop van online advertenties), kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan (sociale) online media kanalen worden gecombineerd om advertenties voor vacatures te optimaliseren.

Voor elke advertentie worden de teksten, afbeeldingen, segmentatie, kanalen en tijdstip van plaatsing door Recruitz.io volledig automatisch gekozen.

Vervolgens worden verschillende variaties van de advertentie op de gekozen kanalen getest om deze te personaliseren en te optimaliseren voor de gekozen doelgroep.

De meeste bedrijven richten zich volgens Recruitz.io op actief werkzoekenden door te adverteren op vacaturesites. Het merendeel van de werkzoekenden is echter niet actief op zoek naar een nieuwe baan, maar staat er wel voor open als er een interessante vacature voorbij komt. De kandidaten kijken vooral op social media en online gemeenschappen.

Recruitz.io heeft in de eerste testfase campagnes gedraaid van twintig klanten, waaronder Kuehne+Nagel, USG People en KFC.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond