Deel dit artikel
-

Relay42 koppelt DMP met beacons

Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.

Het is een van de eerste samenwerkingen met een derde partij om data uit de fysieke wereld te betrekken, legt directeur Tomas Salfischberger van Relay42 aan Emerce uit. “Je plugt als het ware in op de fysieke wereld.”

Relay42 levert een cloudgebaseerd systeem waarmee grote bedrijven marketingdata uit talloze bronnen bij elkaar kunnen brengen. In dit zogeheten datamanagementplatform kijken slimme machines vervolgens naar gedragspatronen en doen voorspellingen over met welk bericht iemand via welk kanaal het best kan worden benaderd voor het beste rendement.

“Een ander soort koppeling ‘naar buiten’ is met callcenters, maar dat doen we slechts bij een beperkt aantal klanten”, aldus de jonge ondernemer.

In 2016 zat hij vaker in het vliegtuig en het buitenland dan op het hoofdkantoor in Amsterdam-noord. Voor Salfischberger is Amsterdam inmiddels een bezoekadres, aangezien hij zelf woonachtig is in Londen. Hij is bezig sales- en marketingkantoren in heel Europa te openen en werkt en reist het effectiefst vanuit de Engelse hoofdstad.

inBeacon is een bedrijf doet in ‘offline touch point management’. Concreet: bakens in winkels en andere drukke omgevingen die kunnen praten met mobiele telefoons. Speciale apps op mobieltjes vragen en geven daarmee locatiespecifieke informatie aan de gebruiker.

“In andere landen zoeken we altijd lokale innovatieve spelers om op aan te sluiten. Zo zien we welke technologie in die landen veel wordt gebruikt. Onze belofte aan bedrijven is dat ons systeem kan worden ingeplugd op alle bestaande marketingsystemen. En als er geen koppeling is, dan bouwen we die zelf. Zo opereren we veel flexibeler dan de grootste concurrenten Adobe en Oracle.”

Relay42, zo werd deze week bekend, is opgenomen in de Red Herring Top 100 Global-lijst. Het is de enige Nederlandse partij met een plek in die lijst. “Een goed platform om ons te laten zien aan de wereld.”

Eind vorig jaar investeerden Holland Venture en een voormalig topmanager van Booking.com miljoenen euro’s in het marketingtechnologiebedrijf. Daarmee bouwde het een aanwezigheid op in onder meer Engeland, Frankrijk en België. Meer landen staan op de agenda.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond