Deel dit artikel
-

Reviewsites Opiness en Wugly gaan samen

Reviewsite Opiness neemt de site en het merk Wugly over van Q&A Research. Opiness.nl heeft sinds 2014 al meer dan twee miljoen beoordelingen gepubliceerd, Wugly heeft er 800.000.

Q&A Research maakt daarmee een scheiding tussen zijn online recensie- en eigen onderzoeks- en consultancyactiviteiten. De online bedrijvenrecensies uit Wugly gaan op in Opiness. “En Q&A blijft voor lange termijn een publicatiepartner voor ons”, zegt Linda Schulte van Opiness.nl.

Zij noemt haar site de grootste onafhankelijke voor meningen over bedrijven, retailers en dienstverleners. Het borgen van de echtheid van de beoordelingen doet Opiness door samenwerking met onderzoeksbureaus en onderzoekpanels. “Het doel is dat je voor ieder bedrijf in je woonplaats of buurt een referentie kunt vinden.”

Frank Quix, directeur van Q&A zal toetreden als aandeelhouder van Opiness. De overige aandeelhouders van Opiness zijn – naast Quix – Bas Rasker (Axivate Capital, oprichter Zoover), Govert Janssen (Tevreden.nl), Linda Schulte (Preferenso.nl), Arjan van Es (The Feedback Company) en Bruno van de Laar (voormalig marketingmanager Zoover).

Schulte zegt in 2016 de nadruk te willen leggen op de segmenten financieel adviseurs, zorgverlenende diensten en autoschade. “Retail dekken we met deze overname landelijk helemaal af.”

Deel dit bericht

4 Reacties

Ralph

Reviewplatformen… Kan mij niet voorstellen dat die 2018 gaan halen! 30% van de reviews is al nep, en wat interesseert het mij wat Erica uit Alblasserdam van een product vindt? Ik ken haar niet dus weet niet hoe zij in het leven staan.

Erwin Boogert

Het gaat in dit geval niet om producten, maar om bedrijven.

WebwinkelKeur

@Ralph – Waar baseer je je op? Als consument zoek ik altijd naar reviews, ik kijk dan naar het gemiddelde cijfer, maar nog belangrijker hoe de webwinkel om gaat met negatieve reviews. Negatieve reviews zijn helemaal niet erg, zie ik dat de webwinkel daar goed op reageert, dan geeft me dat vertrouwen in de klantenservice mocht er iets mis gaan.

Ik zie reviews steeds belangrijker worden. Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf in 2018 zonder reviews kan…

Joost

Helemaal met @Ralph eens! Een positieve winkelervaring kan voor Klant-A met achtergrond-A voor klant-B met achtergrond-B heel negatief zijn, de reviews zijn voor consumenten onderling dus vrijwel onbruikbaar m.u.v. “product niet geleverd” meldingen (wat niet echt een review is) heb je er niets aan.

@WebwinkelKeur; ik denk niet dat jij met jouw website kan doorgaan voor een ‘gemiddelde consument’.

Voor de business is het vast interessant om te weten wat klanten vinden, en voor consumenten onderling heel beperkt ook wel “alle vis is hier bedorven” maar “Winkel met mooie schoenen” is volstrekt irrelevant (jij Nike’s, ik Clarks)

Ik denk dat in 2018 review sites nog zeer bepekt bestaan (Google Places / FB) of in elk geval alleen sites die relevantie kunnen bieden. Dat het niet zo goed gaat met de ‘review branche’ blijkt wat mij betreft al uit deze fusie. Sanoma ziet er na SanomaVentures ook geen brood meer in verder nog iets met Wugly te doen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond