Deel dit artikel
-

RTL koopt grote Duitse profielensite

De internettak van RTL Group neemt, Wer Kennt Wen, een van de grootste profielensites in Duitsland over.

Het tv-bedrijf breidt zijn belang in Wer-Kennt-Wen.de uit van 49 naar 100 procent. De bedrijven maken niet bekend wat RTL voor de overname betaalt, maar naar schatting is het bedrijf op 10 miljoen euro gewaardeerd.

RTL stapte in februari 2008 in, in de toen relatief kleine profielensite. Afgelopen jaar groeide het internetbedrijf van 1,5 miljoen naar 5,5 miljoen geregistreerde gebruikers. Concurrent StudiVZ heeft op zijn 3 profielensites naar eigen opgave 12 miljoen gebruikers.

In een interview met dagblad Handelsblatt omschrijft Marc Schröder, de baas van RTL Interactive, de participatie als een strategische investering. RTL wil minder afhankelijk worden van omzet uit tv-reclame en verlegt zijn aandacht naar internet en e-commerce. RTL Interactive zou in 2007 een omzet van rond de 200 miljoen euro hebben geboekt.

Wer Kennt Wen zou binnen afzienbare tijd winst gaan maken, volgens het Duitse mediaconcern.

Foto: Jaci Berkopec (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Matthijs van den Broek

O, ze hadden dus al een aandeel. Da's net even andere koek. 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond