Deel dit artikel
-

Online video groeimarkt voor RTL

RTL Nederland doet goede zaken met online video. De online video advertentieverkoop ging het afgelopen kwartaal met 23 procent omhoog. Nederland doet het daarmee beter dan Duitsland.

Online video is een groeimarkt voor de gehele (internationale) mediagroep, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde cijfers. Het aatal impressies is gestegen naar 7,2 miljard, 228 procent meer dan een jaar terug. Alleen al de honderdvijftig YouTubekanalen van dochter FremantleMedia trokken 1,62 miljard impressies, dertig procent meer dan een jaar geleden.

De reclame-inkomsten voor televisie stegen ook. De totale omzet van RTL stabiliseerde zich daarmee op 1,3 miljard euro. De nettowinst van RTL Group daalde met 31 procent tot 92 miljoen euro. In Nederland groeide het bedrijfsresultaat met vijftig procent tot zes miljoen euro.

RTL Nederland wil overigens snel beginnen met Videoland Unlimited, de Netflix-variant van zijn videodienst. Er zijn honderdvijftigduizend voorinschrijvingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond