Deel dit artikel
-

RTL neemt belang in Reclamefolder.nl

RTL Nederland investeert via zijn investeringsdivisie RTL Ventures in Reclamefolder.nl. De zender verkrijgt een belang van 34,8 procent in het online folderplatform. Reclamefolder.nl. is het grootste platform voor mobiele reclamefolders en aanbiedingen in Nederland, met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand.

Volgens Nicolas Eglau, directeur Ventures bij RTL Nederland, is Nederland het grootste folderland van Europa. Per week worden meer dan 123 miljoen papieren folders gedistribueerd. Retailers kunnen via Reclamefolder.nl met lagere productie- en distributiekosten hun aanbiedingen aan de man brengen.

Volgens Eglau, die met Adformatie sprak, is het een enorm schaalbaar model. ‘Wij richten ons op investeringen in bedrijven die zich bevinden in de overgangsfase van offline naar online, in toenemende mate naar mobiel. Dat hebben we bij restaurantreserveersite Couverts ook gezien: steeds meer mensen reserveren via de app.’

Reclamefolder.nl heeft nu bijna tien mensen in dienst. Dat worden er waarschijnlijk meer.

Financiële details zijn door RTL Ventures niet bekend gemaakt.

  • Nederland is het grootste ‘folderland’ van Europa. Per week worden meer dan 123 miljoen papieren folders gedistribueerd. 74 procent van de Nederlandse huishoudens ontvangt papieren folders in de bus (bron: marktonderzoek Reclamefolder.nl, december 2014).
  • Met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand is Reclamefolder.nl het nummer 1 online flyer platform in Nederland.
  • Volgens onderzoek van MobileMarketing.nl is Reclamefolder.nl in 2014 de derde grootste e-commerce app van Nederland, na Marktplaats en Appie.
  • Uit eigen onderzoek blijkt dat 69 procent van de app-gebruikers de app minstens één keer per week gebruikt. Op de website is dit aandeel 36 procent.
  • Reclamefolder.nl biedt reclamefolders van alle toonaangevende Nederlandse retailers aan voor desktop, tablet (iOS en Android) en smartphone (iOS, Android, WindowsPhone en BlackBerry).
  • De folders worden aangeboden in verschillende branches of regio’s. Ook kan worden gezocht op product of winkel. De gebruiker kan via zijn persoonlijke instellingen zelf selecteren in welke aanbiedingen hij geïnteresseerd is.
  • Mede-aandeelhouders zijn investeringsbedrijf H2 Equity Partners en de Reclamefolder.nl oprichters Robin Streng en Jeffrey van Rossum.

Deel dit bericht

1 Reactie

D. Waardenburg

Reeds een aantal maanden worden in Vlaardingen en dan met name
in de Westwijk geen reclame folders meer bezorgd.
Dit is een vervelende situatie ,zeer veel mensen missen hun
folders en van de aanbiedingen word druk gebruik gemaakt.
Is het mogelijk dat folder materiaal weer normaal bezorgd word ?
Bij voorbaat dank .
Met vriendelijke groet.
D.Waardenburg

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond